i-ELOOP

Wychodząc naprzeciw wysokim wymaganiom klientów, restrykcyjnym normom emisji spalin oraz emisji dwutlenku węgla, a także w trosce o środowisko naturalne, Mazda projektuje swoje samochody w taki sposób żeby były przyjazne środowisku i maksymalnie wydajne. Efektywne wykorzystywanie energii jest kluczem do maksymalnego obniżenia spalania przy jednoczesnej poprawie osiągów.

 

Efektywne wykorzystanie energii dzięki i-ELOOP

 

Właśnie w tym pomaga innowacyjny system odzyskiwania energii kinetycznej i-ELOOP. Jest to pierwsze tego typu rozwiązanie, które montowane jest seryjnie w samochodach osobowych. Standardowy system KERS (Kinetic Energy Recovery System), stosowany był w Formule 1 już w 2009 roku. Teraz Mazda udoskonaliła tę technologię i zastosowała w nowej Maździe 6.

 

Dzęki systemowi i-ELOOP przy przyspieszaniu energia elektryczna jest generowana przed wszystkim z wykorzystaniem energii kinetycznej pojazdu, a nie energii generowanej przez silnik. Energia, która nie jest zużywana bezpośrednio, magazynowana  jest w kondensatorze. Z tamtąd gdy samochód nie zwalnia jest przekształcana i dostarczona do akumulatora i urządzeń elektrycznych.

 

 

System i-ELOOP współpracuje z trybem i-stop. Aktywując go rozdziela zasilanie między akumulator i kondensator. Np rozrusznik z częścią urządzeń elektrycznych jest zasilany z akumulatora, pozostałe z kondensatora.

 

Obniżenie spalania nawet o 10%

 

I-stop - zadaniem tego rozwiązania jest wyłączanie silnika podczas postoju na biegu jałowym. Kiedy pojazd zatrzymuje się na czerwonym świetle i kierowca wrzuca luz, i-stop automatycznie wyłącza silnik, oszczędzając w ten sposób paliwo oraz zmniejszając emisję szkodliwego dla atmosfery dwutlenku węgla. Wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje ponowne uruchomienie jednostki napędowej. Przy skrzyniach automatycznych proces uruchamiania następuje po zdjęciu nogi z pedału hamulca.  Właśnie w tej sytuacji najbardziej docenić można korzyści, które płyną z odzyskiwania energii kinetycznej.

 

Po wyłączeniu silnika radio nadal gra, układ wentylacji nadal działa, a światła nadal się palą. To wszystko dzięki energii zgromadzonej w kondensatorze i-ELOOP i współpracy tych nowoczesnych i innowacyjnych rozwiązań. Technologia odzyskiwania energii kinetycznej sprawia, że w typowych miejskich warunkach możliwe jest obniżenie średniego spalania nawet o 10%.

przeczytaj cały artykuł "i-ELOOP, i-Stop – wielkie oszczędzanie"

Informacje o plikach cookie Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...